1 2 3 4 5

Вести



10. мај – Међународни дан физичке активности “Кретањем до здравља“

Не тако давне 2002. године, Светска здравствена организација је одабрала 10. мај као Међународни дан физичке активности с циљем да се подигне глобална свест о неопходности исте у свакодневном животу. Овај дан се и у нашој земљи обележава под слоганом „Кретањем до здравља”.

Бенефити свакодневног бављења физичком активношћу су нажалост великом броју људи широм света непознати. Из тог разлога, истичемо неке од најважнијих добрих страна одржавања физичког здравља и придружујемо се све већем покрету људи који сусxватили све те добре и здраве стране. Најважнија предност физичке активности је одржавање здравља. Без обзира на то да ли само ходате сат, два времена, или пливате олимпијске дужине у базену, организам ће одреаговати на то побољшањем циркулације, јачањем имуног система, лучењем “хормона среће”, сагоревањем калорија и убрзањем метаболизма, подизањем самопоуздања итд. Ово су само неки примери бенефита.

Да бисмо знали колико је заправо неопходно бити физички активан, морамо знати шта нам доноси седентарни начин живота, неправилна исxрана, недостатак сна. Овај трио лоших навика доводи до слабљења имунитета, убрзања настанка атеросклеротичних промена на крвним судовима, атрофичне промене на мишићима, кривљење кичме, повећања ризика од настанка кардиоваскуларних болести, можданог удара, а тиме и до смањења квалитета и дужине живота. Редовним одржавањем физичког здравља, корак по корак, уводимо у свакодневицу здраве, добре навике које ће с друге стране довести до бржег обнављања ткива у организму, драматично снизити могућност настанка можданог, или срчаног удара, ојачати имунитет. Само један сат хода брзином од око 5км/ч дневно, смањује ризик од настанка срчаног удара за више од 40% након годину дана. Сат времена пливања три пута недељно сагореће вишак калорија и довести до постепеног, здравог и стабилног смањења вишка масних наслага, а тиме и снизити ризик од настанка атеросклеротичних промена, повишења крвног притиска. Вожња бицикла сат времена дневно ојачава срце, смањује могућност настанка повишеног крвног притиска. Примера је много.

Током сат времена физичке активности, из организма се путем зноја избацују токсини неколико пута брже него у неактивном стању. Тиме, као што видите, помажете својој јетри и својим бубрезима да још ефикасније обављају своју функцију. Такође, у току било које физичке активности, организам сагорева далеко брже глукозу и калорије, чиме се код дијабетичара смањује ризик од погоршања те болести.

Још један, не мање важан, аспект бављења физичком активношћу јесте утицај на психу човека. Физичка активност побољшава расположење, подиже самопоуздање и олакшава суочавање са изазовима свакодневног живота.

Да ли је потребно навести још неке од разлога због чега бисте требали да ставите слушалице, обујете патике и истрчите који круг по оближњем парку? Мислим да не.

Др Владан Перић, Пријемно ургентна служба ОБ Панчево