1 2 3 4 5

Вести



Како избећи дехидратацију током лета

Вода и лето иду заједно руку под руку.Међутим, многи заборављају колико је важно пити довољну количину воде током летњих дана.

Лети се, наравно, појачано знојимо, али што се више знојимо, то може бити опасније.

Знојење је део система регулације тела, али претерано знојење без надокнађивања течности може да изазове дехидрацију.

Зној се углавном сатоји од воде, али саджи и одређене електролите од којих је главни натријум. Електролите, посебно натријум, треба једнако надокнађивати као и воду. Храна као и вода има једнако важну улогу у хидратацији. Лубеница, зелена салата, јогурт и јагоде одлични су за хидратацију.

Дехидрација може бити блага и озбиљна. Жеђ и сув језик су први знаци упозорења. До главобоље, вртоглавице и грчења мишића долази ако се први знаци занемаре.

Блага дехидрација има следеће симптоме: жеђ, мања количина урина (који је тамнији) , необјашњив умор, нервоза, главобоља, сува уста и вртоглавица. У средње јакој дехидрацији симптоми су следећи: потпуни недостатак урина, летаргија, поспаност, падање у несвест и грчеви.

Што је већи губитак воде јачи су и симптоми. Срце и плућа убрзавају рад да би надоместили смањену количину плазме и снижени крвни притисак, а тело се загрева јер нема зноја да се охлади.

Важно је да се хидрирате током целог дана а не само док сте напољу на врућини.

Здравствени стручњак Џоана Сакимура ( Johannah Sakimura) говорила је о важности хидратације током летњих месеци: „ Потреба за хидратацијом варира од особе до особе. Она се заснива на степену активности, временским приликама и телесној маси. У просеку може да Вам треба 10 шоља воде дневно ако дуго седите, али можда и много више ако излазите по врућини“ .

Нормало је пити 2 до 3 литара воде на дан у току лета, али кад се бавите спортом онда и више, а меродавно за трчење је око пола литре на сат.

Чувајте се јаког сунца и трчања по врућини. Хидрирајте се и не заборавите да пијете воду чак и када је хладно. И тада се знојимо и губимо воду.

Текст припремила Ивана Стојменовић, медицинска сестра

Извор:

http://www.stetoskop.info/Kako-izbeci-dehidraciju-tokom-leta-5375-c7-content.htm

http://www.trcanje.rs/ishrana/dehidracija-hipo-hidratacija/